نشست تخصصی «ضرورتهای تدوین تاریخ شفاهی نمایش کودک و نوجوان» با حضور اعضای بنیاد نمایش کودک و داوود کیانیان، به همت پژوهشکده اسناد کتابخانه ملی، در سالن پرهام این پژوهشکده برگزار شد. در این نشست هفت نفر از فعالان عرصه کودک و نوجوان سخنرانی کردند که در ادامه گزارش آن را خواهید خواند.
استاد علی نظمی تبریزی، شاعر پیشکسوت آذربایجانی نیازی به معرّفی ندارند. وی در بحبوحۀ جنگ تحمیلی از شعرای حاضر در صحنۀ جنگ و جزو نخستین سخنورانی بود که با سلاح قلم در تداوم آرمانهای انقلابی این سرزمین کوشید و پاسخ بدخواهان این آب و خاک مقدّس را داد.
دعا چیست؟ چرا دعا می¬کنیم؟ در چه مواقعی دست به این¬ کار می¬زنیم؟ چه انتظاری از آن داریم؟ آیا کسی صدایمان را می-شنود؟ آیا دعایمان اجابت می¬شود؟ چگونه دعا کنیم؟ چه واژه هایی بر زبان بیاوریم؟ و ...
فرصتی که برای ثبت و ضبط خاطرات جنگ در اختیار داریم، زمان بسیار محدودی است. دربارهی یک جنگ و اتفاقات رخ داده در آن، آیندگان تا نسلها و نسلهای بعد میتوانند تحقیق کنند، تاریخ بنویسند و کتابها منتشر کنند.